ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

خانه مرد نابینای مشهدی در آتش سوخت | حادثه سخت برای یک خانواده نیازمند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۸
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
خانه مرد نابینای مشهدی در آتش سوخت | حادثه سخت برای یک خانواده نیازمند
هم زمان با ورود کودکان به آشپزخانه، ناگهان آتش از پشت یخچال شعله می‌کشد. دختران ترسیده بلافاصله جیغ می‌کشند و از بابا کمک می‌خواهند. پدر خانواده وقتی می‌شنود که یخچال آتش گرفته، به قصد خاموش کردن آتش به سمت یخچال می‌دود و تلاش می‌کند تا آتش را خاموش کند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ ظهر یکشنبه مثل همه ظهر‌ها بود. مادر خانواده در تکاپوی تهیه افطاری و نهار دادن به دخترکان کم سن و سالش بوده. او که این دو کار را توأمان با یکدیگر پیش می‌برده، به سراغ یخچال می‌رود که متوجه کسری‌هایی می‌شود. بلافاصله لباس پوشیده و به تنهایی راهی خیابان می‌شود تا مایحتاج لازم برای تهیه افطاری را آماده کند، غافل از حادثه‌ای که در کمین او و خانواده اش است.

حدود نیم ساعت بعد زن جوان با سبد خریدش درون بازار بوده که متوجه خودرو‌های آتش نشانی می‌شود، خودرو‌هایی که آژیرکشان و سراسیمه از کنار چشمان متعجب او می‌گذرند و به مسیر خلاف حرکت او می‌روند. زن حتی احتمال نمی‌داد که آتش نشانان مهمان خانه و زندگی او هستند.

تلاش نافرجام برای نجات خانه

مرد وقتی شنید که همسرش از او و دخترانش برای رفتن به بازار خداحافظی می‌کند، متوجه شد که باید شش دانگ حواسش را جمع کند تا اتفاقی برای بچه‌ها نیفتد. زمان زیادی از رفتن مادر خانواده نگذشته بود که بوی عجیبی در خانه پیچید، بویی مثل سوختن کابل برق یا سوزاندن پلاستیک. از آنجا که به خاطر گرما در‌های خانه باز بود، مرد با خودش فکر کرد که حتما بو از بیرون می‌آید.

کمی که گذشت به شدت بو افزوده شد، اما باز هم برای مرد تفاوتی نکرد، چون او نابینا بود و نمی‌توانست دودی که کم کم سقف آشپزخانه را تسخیر کرده بود ببیند. دختران خردسال هم درون اتاق مشغول بازی بودند که پدر آن‌ها را صدا می‌زند تا ببینند بوی سوختن از کجا می‌آید.

هم زمان با ورود کودکان به آشپزخانه، ناگهان آتش از پشت یخچال شعله می‌کشد. دختران ترسیده بلافاصله جیغ می‌کشند و از بابا کمک می‌خواهند. پدر خانواده وقتی می‌شنود که یخچال آتش گرفته، به قصد خاموش کردن آتش به سمت یخچال می‌دود و تلاش می‌کند تا آتش را خاموش کند، اما نتیجه تلاشش واژگون شدن یخچال و سوختن دستش می‌شود. مرد که متوجه می‌شود حریف آتش نخواهد شد، سریعا با کودکانش به حیاط خانه پناه می‌برند.

اشک‌های داغ یک پدر

با سروصدای پدر و فرزندانش همسایه‌ها به کمک آن‌ها می‌آیند، اما حجم زیاد دود خارج شده از در و پنجره‌های خانه، اجازه نمی‌دهد کسی وارد شود. همسایه‌ها بلافاصله با آتش نشانی تماس می‌گیرند و دقایقی بعد خودرو‌های ایستگاه‌های بیست و هشتم و پنجاه و چهارم آتش نشانی مشهد با هدایت آتشپاد دوم حسن نجمی به محل می‌رسند.

آتش نشانان پسی از اطمینان از اینکه در کانون حریق هیچ شهروندی گرفتار نشده است، عملیات به منظور خاموشی آتش را آغاز می‌کنند و دقایقی بعد دود سفید ناشی از خاموشی آتش، پایان عملیات اطفا را اعلام می‌کند.
با انجام عملیات تخلیه دود، حادثه مهار می‌شود، اما آنچه به جا می‌ماند اشک‌های داغ یک پدر نابینا و یک مادر سختی کشیده است که همین خانه و کاشانه شان را هم با کمک سازمان‌های خدماتی و دیگران سراپا کرده بودند.

خانه قابل سکونت نیست

کارشناسان آتش نشانی میزان خسارت‌ها را در حالی بالا اعلام کردند که بررسی‌های تخصصی نشان داد کانون حریق آشپزخانه بوده حادثه از اتصالی کابل‌های پشت یخچال آغاز شده و با توجه به نابینایی صاحب خانه خیلی سریع یخچال را شعله ور کرده و به سایر نقاط هم سرایت کرده است.
دودگرفتگی کل خانه، سیاه شدن دیوار‌ها و سوختن یخچال و تعدادی دیگر از وسایل آشپزخانه، موجب شد تا آتش نشانان این خانه را غیرقابل سکونت تشخیص دهند و از مالکانش بخواهند تا تعمیر دوباره منزل از اسکان در آن خودداری کنند.

بیماری صعب العلاج، داغ‌تر از آتش

آن‌ها نه تنها در این روز‌ها سرپناهشان را از دست دادند و برای تأمین نیاز‌های اولیه زندگی و بازسازی خانه شان در پی این حادثه ناخواسته محتاج کمک دیگران شده اند، بلکه پیش از آن هم بیماری خونی نادر یکی از دخترانشان آه از نهاد آن‌ها برآورده بود و تمام کمک‌های دریافتی از نهاد‌های حمایتی و خیران صرف درمان جگرگوشه شان می‌شد. موضوعی که آه از نهاد این خانواده نیازمند برآورده‌است.
شهرآرانیوز نیز برای رساندن کمک‌های خیران به این خانواده تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و نیازمند، اعلام آمادگی می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->